Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af andersj, Nordjylland, lørdag 20. juli, 2019, 14:54 (59 dage siden) @ Togbus

5) vi har til gode at se at det giver "mere sikker drift" eller "mere stabil drift". Et ECTS-nedbrud med tog i skridtgang betyder at jernbanens pålidelighed fortsat er lig nul.

Det giver jo sig selv at driften er mere sikker på en jernbane hvor der er togkontrolanlæg fremfor en jernbane hvor der ikke er togkontrolanlæg - især på en enkeltsporet jernbane. Se Kølkær ulykken som reference.
Jeg var sidste sommer med en MR fra Hjørring til Frederikshavn hvor lokomotivføreren overså en LA på 40 km/t mellem Hjørring og Sindal hvor vi kørte igennem med mindst 100 km/t - det var ikke behageligt (eller sikkert) for der var blød bund. Det kan ikke ske med et togkontrolanlæg.

Mellem Lindholm-Frederikshavn har der fra 1/1 2019 til og med 27/4 været en rettidighed på 92,9%. ERTMS har været skyld i 2,3% af forsinkelserne på over 2 minutter og 59 sekunder. Rejsetiden mellem Hjørring og Aalborg er forkortet med op til 4 minutter pga. muligheden for samtidig indkørsel med høj hastighed. Det er op til 10% rejsetidsforkortelse fra 40 til 36 minutter.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen