Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af andersj, Aalborg, 20/7 2019, 19:00 (1713 dage siden) @ Frank Poulsen

Bingo! Det er netop min pointe!

Udviklingen i samfundet generelt går for stærkt. Jeg tror samfundet generelt faktisk ville være meget rigere hvis udviklingen ikke gik så stærkt og ikke havde gået så stærkt de sidste 30 år. Men det er jo ikke til at vide da man ikke kan skrue tiden tilbage.

Og tak, det var validatorer, ved ikke hvorfor det ord lige var væk... heh. Men ja, uddannelsen tager lang tid, men det er jo netop min pointe at man ikke har uddannet dem i tide fordi man satsede på det nye. Og uddannelsen er vel ikke den samme til nyt og gammelt.

Det er de samme validatorer man benytter til det nye og det gamle. Men jeg tror bare ikke man har været forberet på de mange projekter politikerne har igangsat samtidig med at Signalprogrammet's plan er ændret. Især fordi der i mange år ikke er sket en skid indenfor jernbanen. Følgende projekter kræver/har krævet validatorer:
-Ny bane Aalborg Lufthavn-Lindholm samt forlænget krydsningsspor i Lindholm
-Krydsningsstation Langholm (Ikke BDK projekt, men har alligevel krævet validatorer)
-Ny station Hirtshals (Ikke BDK projekt, men har alligevel krævet validatorer)
-Aarhus Letbane - Grenåbanen + Odderbanen (Ikke BDK projekt, men har alligevel krævet validatorer)
-5-blok løsning Ringsted-Vigerslev
-Tilslutning af ny bane i Vigerslev og Ringsted
-Nyt sikringsanlæg i Randers
-Nye signaler/sikring Ringsted-Næstved

Der er et aktivitetsniveau som ikke er set i årtier.


Og ja manglende reservedele.. Det er jo grotesk (i min verden) at ting ikke kan reparereres hvis det stadig er brugbart. Især i disse klima og miljøtider hvor genbrug vel er noget der er in... Men man kan jo ikke tvinge produktion i gang. Men det undrer mig bare hvorfor det er sådan.

Der var jo nok ingen der forventede at man ville bruge et anlæg etableret i 1954 baseret på teknologi fra 1912 i 2019. Det vil jo svare til at producenterne af damplokomotiver stadig skulle have en produtionslinje med reservedele.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak