Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af jaer @, lørdag 20. juli, 2019, 20:51 (65 dage siden) @ andersj

Det er de samme validatorer man benytter til det nye og det gamle.

Vrøvl. De enkelte validatorer er godkendte til forskellige anlægstyper. Problemet er grundlæggende, at man for 10-15 år siden undlod at få nye validatorer ind.

Men jeg tror bare ikke man har været forberet på de mange projekter politikerne har igangsat samtidig med at Signalprogrammet's plan er ændret. Især fordi der i mange år ikke er sket en skid indenfor jernbanen. Følgende projekter kræver/har krævet validatorer:
-Ny bane Aalborg Lufthavn-Lindholm samt forlænget krydsningsspor i Lindholm
-Krydsningsstation Langholm (Ikke BDK projekt, men har alligevel krævet validatorer)
-Ny station Hirtshals (Ikke BDK projekt, men har alligevel krævet validatorer)

Dette projekt (Hirtshals) blev valideret uden for Banedanmarks "pulje"

-Aarhus Letbane - Grenåbanen + Odderbanen (Ikke BDK projekt, men har alligevel krævet validatorer)

Er valideret fra leverandørens side. Der findes ingen i Danmark, der er godkendte til at validere disse anlæg.

-5-blok løsning Ringsted-Vigerslev
-Tilslutning af ny bane i Vigerslev og Ringsted
-Nyt sikringsanlæg i Randers
-Nye signaler/sikring Ringsted-Næstved

Der er et aktivitetsniveau som ikke er set i årtier.

Du glemmer så alle de andre "småopgaver", som også er i gang rundt omkring, ud over, at der også i de foregående mange år har været stort træk på validatorer (Vestfyn, Østfyn, KØR-projektet oma vedligeholdelsesopgaver, der også har trukket ressourcer).

/Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen