Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af mikedk2100, København Ø, søndag 21. juli, 2019, 08:23 (64 dage siden) @ Frank Poulsen

Så enig. For de der 15 års tid siden tænkte man (antager jeg, jeg var ikke en del af beslutningen), nu kommer det nye så nu drosler vi ned for validatorer og teknikere og siger til producenterne vi kun behøver reservedel de næste 5-10 år... Det viste sig så at være 20-25 år måske..., uden nogen som helst tanke på at det kunne blive forsinket og der kunne ske små ændringer og andet mindre vedligehold i de næste 10 år i de gamle systemer, som så måske er 20-25 år... Man var alt for optimistiske på det nye. Og det er det der koster banen nu og de næste 5-10 år... Men der er ikke så meget at gøre.

Det minder voldsomt om tankegangen hos DSB. I 2009 havde DSB i årevis misvedligeholdt deres Bn-vogne, dem som i offentligheden var kendt som de røde eller blå kreaturvogne. Det var med den naive tanke, at IC4 kommer lige om lidt.

IC4 kom som bekendt aldrig og til sidst var DSB nødt til at skrotte Bn-vognene, selvom de yngste blot var 25 år. Men uden vedligehold, sååå.

DSB har gjort det samme med MR togene for nylig. Fremtidens tog kommer jo lige om lidt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen