Avatar

Deutschland Takt 2030 og forbindelser til Danmark (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, søndag 21. juli, 2019, 10:55 (90 dage siden) @ steenth

De fleste, som rejser til/fra Berlin, er fritidsrejsende. Så pris vil også betyde en del, mens erhvervsrejsende mest kigger på tid.


Vrøvl - du kender vist intet til hvem der har forretningsmæssige ærinder, inkl studier mv. Studerende er fx ikke fritidsrejsende, men er ganske prissensitive.


Det liger du omdefineret hvad der er almen brugt som betegnelse om erhvervsrejsende... Eller har du forbindelse til ''Ministeriet for Sandhed''.....


Jeg kan love dig at virksomhederne også ser på pris - idag flyver vi almindelige fodfolk på monkeyclass og lavprisselskaber. Og tiden er vor egen, så hvis kompagniet kan spare nogle 100 kr så skidt med at vi bruger en time ekstra på rejsen.


Det er er meget an på hvor værdifuld en medarbejder er. Fx hvis man bliver målt på antal timer, som kan faktureres. Og i anden sammenhæng, skal jeg passe på, hvem skal med på møderne, da rejsetid tæller med som arbejdstid... det sidst ved godt ikke er typisk for private virksomheder. På København-Aalborg vil de fleste flyve istedet for at tage toget, da toget tager for lang tid. Og Berlin er nogenlunde i samme afstand tidsmæssigt efter Femernforbindelse åbning.

Ja, jeg er sikker på at Ginni Rometty (IBM's CEO) nok flyver på Busines Class måske endda 1. klasse (hvis ikke hun tager firmaflyet), men nu skrev jeg netop "fodfolket". For 1/4 århundrede fløj vi business og SAS, de tider er forbi, så at tro at alle der flyver tjenesteligt flyver business er en outdated opfattelse.
Og så er det alle specialtifældene som afviger fra mainstream. I sin tid da jeg var hos Mærsk Data var jeg i en periode en del i Odense på Lindø. Der fløj vi over, men arbejdstiden var egentlig til 17:00. Vi skulle bare afsted kl. 16 hvis vi skulle nå flyet fra Beldringe på den anden side af fjorden. Der kunne det faktisk godt betale sig at droppe flyveren, tage den time ekstra nu man var der og så tage toget hjem. På Storebælt betalte man 8 kr. i tillæg for at sætte sig i 1 kl. restauranten og som eneste kunde få klaret aftensmaden under overfarten. Jeg var som jeg husker det så reelt 1 time eller 1½ senere hjemme men havde en behagelig tur hjem. :-) Verden er kompleks :-)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
ContecRail

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen