Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Deutschland Takt 2030 og forbindelser til Danmark (Generelt)

af steenth, 21/7 2019, 11:45 (1734 dage siden) @ Michael Deichmann
redigeret af steenth, 21/7 2019, 12:02

De fleste, som rejser til/fra Berlin, er fritidsrejsende. Så pris vil også betyde en del, mens erhvervsrejsende mest kigger på tid.


Vrøvl - du kender vist intet til hvem der har forretningsmæssige ærinder, inkl studier mv. Studerende er fx ikke fritidsrejsende, men er ganske prissensitive.


Det liger du omdefineret hvad der er almen brugt som betegnelse om erhvervsrejsende... Eller har du forbindelse til ''Ministeriet for Sandhed''.....


Jeg kan love dig at virksomhederne også ser på pris - idag flyver vi almindelige fodfolk på monkeyclass og lavprisselskaber. Og tiden er vor egen, så hvis kompagniet kan spare nogle 100 kr så skidt med at vi bruger en time ekstra på rejsen.


Det er er meget an på hvor værdifuld en medarbejder er. Fx hvis man bliver målt på antal timer, som kan faktureres. Og i anden sammenhæng, skal jeg passe på, hvem skal med på møderne, da rejsetid tæller med som arbejdstid... det sidst ved godt ikke er typisk for private virksomheder. På København-Aalborg vil de fleste flyve istedet for at tage toget, da toget tager for lang tid. Og Berlin er nogenlunde i samme afstand tidsmæssigt efter Femernforbindelse åbning.

Ja, jeg er sikker på at Ginni Rometty (IBM's CEO) nok flyver på Busines Class måske endda 1. klasse (hvis ikke hun tager firmaflyet), men nu skrev jeg netop "fodfolket". For 1/4 århundrede fløj vi business og SAS, de tider er forbi, så at tro at alle der flyver tjenesteligt flyver business er en outdated opfattelse.

Jeg fløj med SAS til Bruxelles i overfyldt fly, men jeg mødt min projektleder på lufthavnsstationen. Han var et Sabena-fly med masser af god plads. Begge fly have afgang på samme tidspunkt fra Kastrup. Så næste gang, jeg skulle der til, blev det Sabena...

Men jeg skrev "mest" for at fange det mange undtagelser. Og det er valget i imellem fly og tog som jeg har min interesse - om man flyver på Busines Class eller en af de mange andre klasser, som flyselskaberne har, betyder mindre...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak