Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, søndag 21. juli, 2019, 20:36 (64 dage siden) @ Regelrytteren

Det var sådan jeg forstod indlægget:

Det er de samme validatorer man benytter til det nye og det gamle. Men jeg tror bare ikke man har været forberet på de mange projekter politikerne har igangsat samtidig med at Signalprogrammet's plan er ændret. Især fordi der i mange år ikke er sket en skid indenfor jernbanen. Følgende projekter kræver/har krævet validatorer:
-Ny bane Aalborg Lufthavn-Lindholm samt forlænget krydsningsspor i Lindholm
-Krydsningsstation Langholm (Ikke BDK projekt, men har alligevel krævet validatorer)
-Ny station Hirtshals (Ikke BDK projekt, men har alligevel krævet validatorer)
-Aarhus Letbane - Grenåbanen + Odderbanen (Ikke BDK projekt, men har alligevel krævet validatorer)
-5-blok løsning Ringsted-Vigerslev
-Tilslutning af ny bane i Vigerslev og Ringsted
-Nyt sikringsanlæg i Randers
-Nye signaler/sikring Ringsted-Næstved

...og så har der i flere år været snakket om, at danske projekter kræver markant flere valideringstimer end tilsvarende projekter i udlandet. Men hvad der ligger bag - herunder om man kan sammenligne direkte - tør jeg ikke udtale mig om.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen