Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Svenskerne vil have genindført nattog (Generelt)

af andersj, Aalborg, 23/7 2019, 15:38 (1701 dage siden) @ JesperErnst

Min idé om et nattog er den klassiske med en kupe på tværs af toget med 4 til 6 sovepladser. Gerne med indelukket, dårlig luft, en lang stige op til øverste soveplads, lidt for trængt både om natten og om dagen, ikke enighed om, hvornår man skal sove osv.


Det skal godt nok være billige billetter eller togtosser som i dag ville køre med sådan et nattog!:-D


Det var lige præcis det, jeg gerne ville frem til. Indretningen af et nattog skal gentænkes, hvis det skal blive populært blandt den brede befolkning. Får man styr på det og nogle fornuftige rejsetider, så tror jeg til gengæld godt det kan lade sig gøre.

ÖBB har dog ikke problemer med at sælge disse traditionelle liggekupéer. Luften er dog bedre, da der er aircondition i vognene. De er jo også billige, og hvis man vil have mere komfort så er der jo sovevognene. Men der ligger prisniveauet også på højde med et hotelværelse, hvor prisen på liggepladser ligger på niveau med sovesale på vandrerhjem. Men det er klart at de nye "sove-kapsler" ÖBB får i de nye vogne åbner for et nyt segment der er prisfølsomt, men ønsker privatliv.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak