Svenskerne vil have genindført nattog (Generelt)

af mpp, tirsdag 23. juli, 2019, 16:21 (184 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Der er vel også en risiko for at blive "diskrimineret" på banenettet for private aktører? Det har i hvert fald Westbahn og Flixtrain klaget over.

Ift risikoen for at "brænde inde" med vognene handler det vel også meget om at hvilke selskaber der ville prøve sig med nattog. For DSB er det nok en for stor mundfuld, men for et privat foretagende er det vel bare en risiko man løber og man må så finde nogle aktionærer der vil betale for det. Om det så skal være nye vogne, gamle vogne, liggevogne, siddevogne eller noget andet må et nærmere studie så vise.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960
Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.
 Læs artiklen 
Svenska-lok
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen