Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

CBTC 3. strækning (Jernbanen i dag)

af steenth, 23/7 2019, 18:42 (1732 dage siden) @ larsL

Men der sidder jo stadig en fører og styrer toget, så hvorfor kan han/hun ikke bare bremse toget, som han/hun plejer og stadig gør på strækninger uden nyt signalsystem? Føreren har jo mere føling med glatte skinner og sit tog end computeren, virker det til.


Han er da vidst kun "tog-starter" nu om dage. Når toget må køre trykker han på en knap og kan så passe sin kryds-og-tværs indtil næste gang toget skal starte. Det førerløse S-tog er på vej; der er lige et IT-projekt der skal ...

Meget enig. Lokomotivførerne er stadig bedre til at håndtere nedbremsning og acceleration end hvad der er programmeret ind i systemet. Det er et ret simpel metode til håndtering af glatte skinner, hvor man kun forlænger afstanden til nedbremsning. Men de har meldt ud at der er designet noget, som kan håndtere det bedre (det bliver interessant hvordan!) Og man har desværre ikke mulighed for at lokomotivfører kan håndtere det i det daglige...

Og kan være det bliver lokomotivførerne som fremskynder førerløse S-tog - mange synes ikke det er interessant kører dem, når der meget lidt at lave.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak