Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

CBTC 3. strækning (Jernbanen i dag)

af mikedk2100, 23/7 2019, 19:24 (1737 dage siden) @ steenth

Meget enig. Lokomotivførerne er stadig bedre til at håndtere nedbremsning og acceleration end hvad der er programmeret ind i systemet. Det er et ret simpel metode til håndtering af glatte skinner, hvor man kun forlænger afstanden til nedbremsning. Men de har meldt ud at der er designet noget, som kan håndtere det bedre (det bliver interessant hvordan!) Og man har desværre ikke mulighed for at lokomotivfører kan håndtere det i det daglige...

Og kan være det bliver lokomotivførerne som fremskynder førerløse S-tog - mange synes ikke det er interessant kører dem, når der meget lidt at lave.

Det er jo også spild af en god, og formentlig dyr uddannelse, at man absolut skal have en computer til at styre toget. En computer, som er dårligere til det end føreren (der alligevel skal have løn). Udover, at passagererne må finde sig i længere rejsetid, selv når systemet er sat i drift. Man kan kun sukke og ryste opgivende på hovedet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail

Jernbanebøger

Der kommer tog

Der kommer tog. Pris 270 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak