Svenskerne vil have genindført nattog (Generelt)

af Frank Poulsen @, tirsdag 23. juli, 2019, 22:39 (457 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Fint nok at kanaler skal sælges år i forvejen osv... Men for søren da.

Hvornår skal der laves arbejde på infrastrukturen. Hvem skal dømmes ude når der her og nu igen og igen lukkes sporskifter midlertidigt halve dage for at blive midlertidigt lavet om natten (hvis man er heldig), er det de private eller de offentlige, hvem skal bestemme hvis der er 2 tog og det ene skal aflyses, og de er fra forskellige operatører. Skal der trækkes lod? Hvad med sporarbejder der planlægges bare 2 mdr i forvejen... Skal alt vedligehold så planlægges 2 år i forvejen? Der er rigtig mange ændringer i køreplaner konstant og hele tiden med justeringer her og der. Også med kort frist. Det gør det jo umuligt at sælge kanaler flere år i forvejen, og også billetter.

Kan godt være jeg er snæversynet, men jeg har svært ved at se hvordan det skal ske...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine
Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.
 Læs artiklen 
Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing
I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen