Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Svenskerne vil have genindført nattog (Generelt)

af Pyloriis, 24/7 2019, 05:35 (1700 dage siden) @ Frank Poulsen

Fint nok at kanaler skal sælges år i forvejen osv... Men for søren da.

Hvornår skal der laves arbejde på infrastrukturen. Hvem skal dømmes ude når der her og nu igen og igen lukkes sporskifter midlertidigt halve dage for at blive midlertidigt lavet om natten (hvis man er heldig), er det de private eller de offentlige, hvem skal bestemme hvis der er 2 tog og det ene skal aflyses, og de er fra forskellige operatører. Skal der trækkes lod? Hvad med sporarbejder der planlægges bare 2 mdr i forvejen... Skal alt vedligehold så planlægges 2 år i forvejen? Der er rigtig mange ændringer i køreplaner konstant og hele tiden med justeringer her og der. Også med kort frist. Det gør det jo umuligt at sælge kanaler flere år i forvejen, og også billetter.

Kan godt være jeg er snæversynet, men jeg har svært ved at se hvordan det skal ske...

På sigt kan det vel føre til at man udvider fra til 1 til 2 respektive 3 til 4 spor.
Fjerner man diverse overhalingsspor (fordi man får udvidet med flere spor) kan man reducere sporskifteantal og nøjes med disse ved stationerne.
Ordentligt gennemtænkt kan man sikkert dublere her så trafikken kan gennemføres selv ved nedbrud.

Nødvendig vedligehold / udskiftning vil ramme alle operatører på pågældende strækningen. Men mon ikke et foretagende som Banedanmark med en incitamentspujle og lønbonusordning kunne lære at optimere arbejdet!
Ellers må vi hyre kinesere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak