Svenskerne vil have genindført nattog (Generelt)

af Pyloriis, onsdag 24. juli, 2019, 09:32 (145 dage siden) @ Frank Poulsen

I dag bliver godstog ofte holdt tilbage ved problemer med sporskifter er min fornemmelse. Hvilket egentlig også er et problem jo. Og hvad der skal aflyses, jamen det er jo DSB selv med til at bestemme, men det er jo nemmere når det kun er DSB. Er det kystbanen der skal skære ned eller er det Regionaltog udover Sjælland eller begge dele lidt eller. Ja, det hele er jo DSB. Men er det 4-5 forskellige operatører tænker jeg det bliver sværere. Men jeg ved det selvfølgelig ikke. Og ja hvad gør de i udlandet? eller er vores infrastruktur generelt bare så elendig kontra andre lande... Det er et godt spørgsmål.

DSB kører ikke godstog i Danmark. Det er private aktører (Hectorrail) og DB.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E
I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.


 Læs artiklen 
De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker
Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS næsten monopol på sukkerproduktion.
 Læs artiklen 
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted
Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen