Svenskerne vil have genindført nattog (Generelt)

af Pyloriis, onsdag 24. juli, 2019, 11:01 (185 dage siden) @ Frank Poulsen

Problemet er jo at der er 1000 forskellige scenarier. Man kan ikke planlægge sig ud af alt. Rigtig meget er jo nødt til at blive ad hock planlægning her og nu. Banedk kan jo sagtens sige, at de tog skal vende der og der, men hvis operatørens personale ikke er klar til det, har fri og ikke kan køre den anden vej osv. Så kan man jo ikke bare som Banedk sige at vi skal køre det og det. Det er jo nødt til at være et samarbejde. Og hvis det så er et samarbejde med 5-6 operatører, blandet gods og passagerer, indenrigs og udenrigs. Det vanskeliggør det hele at blive enige tænker jeg. Og derudover må vi jo også erkende at nogle har i de situationer bedre overblik end andre, både på operatør side og banedk side.

Det kan også være med en lastbil i sporet, som i Kastrup forrige uge var tæt på osv. Men kan ikke planlægge sig ud af alt, og i de situationer mener jeg det er sværere at stille alle lige ved mange operatører. I mine øjne, "for mange kokke fordærver maden" som man siger... Når mange skal blive enige. Og så kan Banedk godt trumfe igennem og sige til operatør x, det tog i Slagelse skal vende og køre retur til Ringsted som tognr. x... Men hvis personalet ikke er i stand til det, så holder det jo bare og blokerer. Også for de andre operatører. Tænker det er nummere i luftfart hvor man kan flyve uden om hinanden i luften, der er det kun landingsbanen man skal dele (groft sagt)…

Tror ikke piloter og flyveledere er enige med dig.

Men hvis en operatør ikke evner at gøre som der bliver bedt om - ja så må man droppe pågældende. Thi så har de ikke færdighederne til at færdes på pågældende bane.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965
I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbanehistorisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Kalvehavebanen på cykel
Kalvehavebanen på cykel
Pris 120,- kr.
 Læs mere 

Jernbanebøger

Tog mod Gedser perron 1!
Tog mod Gedser perron 1!
Pris 210,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen