Svenskerne vil have genindført nattog (Generelt)

af andersj @, Aalborg, onsdag 24. juli, 2019, 12:54 (590 dage siden) @ mikedk2100


Men nok mere interessant, hvad gør man i andre lande, hvor der allerede er konkurrence på skinnerne - fx Sverige eller Tyskland. For de må vel også have en masse ændringer og justeringer af køreplanerne med kort frist. Eller er det kun i Danmark, at vi har så grel en infrastruktur, at det er nødvendigt med så mange ændringer?

I Tyskland har man forskellige typer kanaler med forskellige priser som er delt op i fjerntog, regionaltog, godstog, museumstog, særtog osv.
Der er kanaler til tog der kører i taktkøreplan som er dyrest, men har højest prioritet som Deutsche Bahns fjerntog. Så er der punkt til punkt kanaler som er billigere men har lavere prioritet ved både tildeling og drift, som Flixtrain benytter. Dvs. et rettidigt Flixtrain kan blive hevet ind til overhaling af et forsinket Deutsche Bahn fjerntog fordi det kører på en kanal med højere prioritet. Men et rettidigt regionaltog kan også blevet hevet ind til overhaling af et forsinket Flixtrain, fordi regionaltogets kanal har endnu lavere prioritet.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Motormateriellet fra Frichs og Scandia 1932-1978

Motormateriellet fra Frichs og Scandia 1932-1978
Pris 410 kr.

Læs mere

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen