Nightjet nuværende og fremtiden (Generelt)

af mpp, onsdag 24. juli, 2019, 14:13 (550 dage siden) @ andersj

Du har helt ret. Dagtog om natten og sovevogne er to forskellige produkter. Jeg tror det er et spørgsmål om at overveje hvornår man lader det perfekte skygge for det gode. Der er en del natkørsler hvor DB foreslår man skifter til ICE undervejs for at komme hurtigere frem – f.x. Hamborg–Munchen. Spørgsmålet er hvor stor efterspørgsel der i virkeligheden er for sove-/liggepladser i forhold til siddepladser, givet at der er også er et stort antal siddepladser på Nightjet. Hvis man sælger liggepladser som møderum på første klasse om dagen (der er møderum i nogle italienske tog) – udfordringen er så at man kan nå så langt i løbet af natten (Hamborg–Verona?) at man skal køre nogle dagsruter i et helt andet land.

I alle tilfælde tror jeg dagtog om natten kan udvide markedet helt vildt – togene er der, skinnerne er der, opbakning er der, passagerene er der tilsyneladende – og så kommer servicen nok med hen af vejen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hørve - Værslev Jernbane

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen