Nightjet nuværende og fremtiden (Generelt)

af mpp, onsdag 24. juli, 2019, 14:13 (463 dage siden) @ andersj

Du har helt ret. Dagtog om natten og sovevogne er to forskellige produkter. Jeg tror det er et spørgsmål om at overveje hvornår man lader det perfekte skygge for det gode. Der er en del natkørsler hvor DB foreslår man skifter til ICE undervejs for at komme hurtigere frem – f.x. Hamborg–Munchen. Spørgsmålet er hvor stor efterspørgsel der i virkeligheden er for sove-/liggepladser i forhold til siddepladser, givet at der er også er et stort antal siddepladser på Nightjet. Hvis man sælger liggepladser som møderum på første klasse om dagen (der er møderum i nogle italienske tog) – udfordringen er så at man kan nå så langt i løbet af natten (Hamborg–Verona?) at man skal køre nogle dagsruter i et helt andet land.

I alle tilfælde tror jeg dagtog om natten kan udvide markedet helt vildt – togene er der, skinnerne er der, opbakning er der, passagerene er der tilsyneladende – og så kommer servicen nok med hen af vejen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Brammingeulykken
Brammingeulykken
Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen