Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

CBTC 3. strækning (Jernbanen i dag)

af Mads, 24/7 2019, 17:15 (1709 dage siden) @ mikedk2100

Hvornår har der været S-tog imellem Køge og København, som er hurtigere end de 38-39 minutter, som linje E bruger i dag på hverdage? Jeg har prøvet tjekket nogle gammel køreplaner for kigge efter noget, som er bedre end det.


Linje E er nu 40 minutter om det i dag (og 1. oktober, som jeg også tjekkede) i følge Rejseplanen.

Men i den trykte køreplan gældende fra 14. december 2003 var der afgang fra Kbh H i minuttal 16, 36 og 56 med ankomst i Køge 51, 11 og 31. Det går jeg til en køretid på 35 minutter :)

Dengang standsede det så godt nok heller ikke på hverken Dybbølsbro, Sydhavn, Ny Ellebjerg eller Køge Nord. Det tager selvfølgelig også tid. Men det var mere pendlervenligt dengang. For pendlere Køge-København er det jo 50 minutter ekstra rejsetid om ugen - omkring 3½ time ekstra på en måned, som blot er spildtid.

Tilgengæld er det en gevinst for dem der skal til og fra de 4 nævnte stationer :-). Der er andre pendlere, end dem der tager Køge-København H. Og der en del arbejdspladser omkring Dybbelsbro+Sydhavnen stationer.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak