Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Negativitet vedr. Billundbanen, hvad tænker DU selv på? (Generelt)

af Pyloriis, 27/7 2019, 07:43 (1728 dage siden) @ kaibayer
redigeret af Pyloriis, 27/7 2019, 08:06

Kære Billundbane-debattører.

For det første vil jeg bede om, at alle der laver indlæg om denne bane, og navngiver den med diverse slangudtryk, dropper det pjat. Det er dybt problematisk for vi lokale jernbaneentusiaster, der gennem en efterhånden længere årrække har kæmpet for at få banen etableret.

Og så må jeg sige, at jeg slet ikke forstår, hvorfor brugere af dette forum er modstandere af flere tog og flere tog på skinner i Danmark. Det er helt hen i vejret, og jeg kunne være bekymret for, om der er et politisk undergravende arbejde i gang for at forhindre planerne om at blive til virkelighed.

Du ser vist konspirationsteorier hvor der ikke er nogen.
Man behøver ikke være modstander af flere tog og flere jernbanelinier for at synes at netop denne bane på nuværende tidspunkt næppe bidrager til løsning af transportproblemerne i Danmark.


Lad os få en ordentlig tone her i forum, og jeg skal opfordre til, at vi alle afventer den politiske behandling af jernbaneprojektet, før nogen kaster sig ud i sagen med bål og brand.

Hvad er der galt i at debattere et oplæg FØR politikerne måtte træffe en beslutning?
Måske dit ønske er at INGEN omtaler banen og den så gennemføres i nattens mulm og mørke?

Men nu har du fået adskillige svar som stort set alle vender tommelfingeren nedad for "Tullebanen". Jeg mener at huske at det er det navn som i det mindste politiske kommentarer betegner den som i medierne.:-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak