Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fremtidens S-tog - med DSB (Generelt)

af steenth, 27/7 2019, 11:22 (1707 dage siden) @ Jens Hansen

I bedste fald er tiltaget umådeligt naivt af DSB.


Det er en opgave DSB er blevet pålagt....

Det kan jeg være i tvivl om. Jeg tror snarere DSB har ønsket sig eller taget den rolle. Hvis den er "pålagt" så ville DSBs rolle også være klart defineret, af "pålæggerne".

Det blev fremlagt en sektoranalyse i 2017, hvor der er flere modeller for, hvordan jernbanedriften i Danmark kan se ud i fremtiden. Og forliget, hvor førerløse S-tog er besluttet, nævnes DSB som part i det projekt og det ser koordineret med det som står i sektoranalysen - det er nok grundlag til at TRM kan pålægge DSB opgaven - det er viden og ikke tro.

Der er en kortfattet oversigt over sektoranalysen her - der er et omfattede materiale på trm.dk:
http://www.trafikdage.dk/papers_2017/Praesentationer/Jernbanekonference/LasseWinterberg...

Og jeg regner med at den nuværende regeringen vil kigge på organiseringen af sektionen, da der skal ske noget inden 2024, hvor DSB nuværende kontrakt udløber. Man har udskudt udbud næste sidste øjeblik (EU stiller krav om det) pga. de mange ændringer, som nye el-tog, signalprogrammet og elektrificering. At signalprogrammet er forsinket, fik det ikke taget høje for.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

DSB O325 1Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak