Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Negativitet vedr. Billundbanen, hvad tænker I på? (Generelt)

af ivar, 28/7 2019, 02:22 (1726 dage siden) @ kaibayer

Nu fik du jo så en mængde mere eller mindre velbegrundede svar, men jeg synes, der mangler en ting i alle argumentationer:

Eksisterer der overhovedet ædruelige trafikanalyser for hhv. Legoland og Billund Lufthavn, og er der regnet på, om det overhovedet er realistisk at flytte rejsende fra bil til tog?

Jeg kan kun diske op med to eksempler, der er under fem år gamle:

1. Min datter, der bor i København, skal fra Billund til London og derfra videre til Sydvestfrankrig - og der er ingen alternativer pris- og tidsmæssigt - check in 0600. Hun må tage toget til Rq, overnatte hos os, og jeg må stå op urimeligt tidligt for at køre hende til Billund. Jow, jeg medgiver, at hun kunne have taget et hotel i Vejle eller i Billund, men hvordan ser det økonomisk ud for en familie.
2. En familie i den yngre del af min bekendtskabskreds, to voksne og fire børn, er hvert år i Legoland. Er det overhovedet attraktivt for dem at tage toget - igen fra Rq til Billund med omstigning i Vejle?

Det burde være nogenlunde enkelt at lave en analyse på trafikken til og fra Legoland og Billund Lufthavn.

Og så skal vi jo lige huske at trække de germanere, nederlændere og nordmænd, der ligger i sommerhus eller autocamper ud af ligningen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak