Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Negativitet Billundbanen - Elektrificering og Togfonden (Generelt)

af pjl, 28/7 2019, 23:45 (1727 dage siden) @ Pyloriis

Problemet er stadigvæk at Kattegatforbindelsen underminerer værdien og passagergrundlaget for Timemodellen.
Gennemføres Kattegatforbindelsen bliver begge forbindelser lidende.
I stedet for måske på sigt 3- 4 tog i timen på det jeg har jeg foreslået bliver der max et par time på h.h. Kattegatforbindelsen og på Timemodellen.
Ydermere kan man spare Vejle broen og udretning af strækninger i det østjyske.

Man kan spare pengene på Kattegatbroen, den nye forbindelse over Vejle Fjord og udretningen af banen ved Skanderborg ved at bygge en ny forbindelse over Lillebælt mellem Bogense og Juelsminde, hvis man samtidig opfører en ny bane over vestfyn kan man få hastigheden i vejret tidligere og få effekter af investeringerne før tid. Hvis man samtidig elektrificerer Vejle til Struer vil man have dækket hovedparten af de større Danske byer med hurtige togforbindelser.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak