Negativitet Billundbanen - Elektrificering og Togfonden (Generelt)
Problemet er stadigvæk at Kattegatforbindelsen underminerer værdien og passagergrundlaget for Timemodellen.
Gennemføres Kattegatforbindelsen bliver begge forbindelser lidende.
I stedet for måske på sigt 3- 4 tog i timen på det jeg har jeg foreslået bliver der max et par time på h.h. Kattegatforbindelsen og på Timemodellen.
Ydermere kan man spare Vejle broen og udretning af strækninger i det østjyske.
Man kan spare pengene på Kattegatbroen, den nye forbindelse over Vejle Fjord og udretningen af banen ved Skanderborg ved at bygge en ny forbindelse over Lillebælt mellem Bogense og Juelsminde, hvis man samtidig opfører en ny bane over vestfyn kan man få hastigheden i vejret tidligere og få effekter af investeringerne før tid. Hvis man samtidig elektrificerer Vejle til Struer vil man have dækket hovedparten af de større Danske byer med hurtige togforbindelser.