Negativitet Billundbanen - Elektrificering og Togfonden (Generelt)
Tjao, man kan givetvist kører hurtigt til Aarhus over Fyn med nye baner. Det vil dog stadig være et megaprojekt og man vil hurtigt løbe ind i de samme udfordringer som man også har haft med de øvrige baner: nogle frøer her, blød grund der, en gasledning her, en landsby der. Selvom det kunne være smart er det ikke sikkert at det praktisk "lige" er til at lave en bane til 300 km/t. Derudover gør det stadig det samlede net sårbart overfor nedbrud rundt omkring (selvom det selvfølgeligt dobler antallet af skinner fra 2 til 4).
Man vil givetvist skulle lave nogle ændringer i timemodellen med en Kattegatforbindelse, men det er sådan set ikke det helt store problem. Kattegatforbindelsen vil skabe en helt ny trafik København–Aarhus og vil nok være fyldt med 70%+ ny trafik. Der vil givetvist stadig være tog der kører sydover, men de vil så i højere grad betjene den trafik der ikke skal hele vejen fra Aarhus til København men kun et stykke (eller også vil de bare være billigere at køre i).