Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Negativitet Billundbanen - Elektrificering og Togfonden (Generelt)

af mpp, 29/7 2019, 14:34 (1704 dage siden) @ Pyloriis

Tjao, man kan givetvist kører hurtigt til Aarhus over Fyn med nye baner. Det vil dog stadig være et megaprojekt og man vil hurtigt løbe ind i de samme udfordringer som man også har haft med de øvrige baner: nogle frøer her, blød grund der, en gasledning her, en landsby der. Selvom det kunne være smart er det ikke sikkert at det praktisk "lige" er til at lave en bane til 300 km/t. Derudover gør det stadig det samlede net sårbart overfor nedbrud rundt omkring (selvom det selvfølgeligt dobler antallet af skinner fra 2 til 4).

Man vil givetvist skulle lave nogle ændringer i timemodellen med en Kattegatforbindelse, men det er sådan set ikke det helt store problem. Kattegatforbindelsen vil skabe en helt ny trafik København–Aarhus og vil nok være fyldt med 70%+ ny trafik. Der vil givetvist stadig være tog der kører sydover, men de vil så i højere grad betjene den trafik der ikke skal hele vejen fra Aarhus til København men kun et stykke (eller også vil de bare være billigere at køre i).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak