Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Manglende viden om Kattegatforbindelsen (Generelt)

af Pyloriis, 29/7 2019, 18:09 (1730 dage siden) @ steenth

Hvis du vitterlig vil vide mere om, hvor stor en del af den samlede danske befolkning, der vil få glæde af en Kattegatforbindelse, kan du starte med at gennemlæse dette materiale:

https://kattegatforbindelse.dk/materialer/


Jeg kigget VD genberegning igennem fra 2018. På tog skriver de:
"Omvendt spares der stort set ingen tid på en tur fra København til Fyn, Midt- eller Sønderjylland"

Der spares noget tid på vejtrafik over Storebælt ved der flyttes trafik til Kattegat.

Mit problem med Kattegat-forbindelse, at det ikke løber rundt med bane. På langt sigt er det nok en god ide. Men det er ikke endnu.

Vi er meget enige. En jernbane over Kattegat nu og de næstr 40-50 år er der ikke behov for. Slet ikke hvis det jeg har skitseret blev gennemført.

I første omgang er der- som stenth har påpeget næppe de store kapacitetsproblemer fra Ringsted til Odense. Så supplerende tunnelrør under Store Bælt kan vente.

Men jeg vil stadig mene at en tunnel til jernbane under Lille Bælt og en stor banegård ved Taulov er en god ide.
Nordpå herfra ny bane til højhastighedstog og med mulighed for senere udvidelse til 4 spor ( hvis man vil sende lastbiler med toget) til Aarhus og her ny stor station. Herfra 2 spor til Aalborg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Jernbanebøger

Orientekspressen

Orientekspressen. Pris 250 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak