Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Negativitet Billundbanen - Elektrificering og Togfonden (Generelt)

af steenth, 29/7 2019, 21:37 (1730 dage siden) @ Pyloriis

Men derfor kan vejdelen stadig være en god ide fordi den sparer mange kilometer og modvirker en udvidelse af den fynske motorvej til mere end 2x3 spor.

Det meste af trafikken på motorvejen på Vestfyn er imellem Jylland og Fyn - der vil en Kattegatforbindelse ikke aflastet specielt meget.

Ny bane over vestfyn er på vej. Så her mangler blot tunnel under Lille Bælt.
Ny bane ved Vejle og bro kan droppes og ligeledes udretning længere nordpå.
Så her og nu er det ny bane fra Lille Bælt og nordpå. Ikke en umulig opgave.

Der er undersøgt en bro over for Lille Bælt med bane, som en forlængelse af bane fra Vestfyn og de har skitser til at føre banen op til Vejle Fjord - dvs man kan simpel senere lave en 300 km/t bane fra nord for Vejle til Odense. Og man kunne forsætte med en bane uden om Horsens som kan lukket hulen imellem Hovedgård og Vejle. Man kan udbygge banen i bider efterhånden som behovet kommer.

Jeg har svært ved at se det ikke er en win win og kan gennemføres uden at chikanere den nuværende trafik i det østjyske.

Det gør man bestemt ikke.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak