Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Negativitet Billundbanen - Elektrificering og Togfonden (Generelt)

af Pyloriis, 30/7 2019, 09:29 (1724 dage siden) @ Peter Linaa

Principielt kan jeg være ligeglad - jeg kommer næppe til at køre med tog vest for Storebælt om 20-30 år. Men ærgerligt med halve løsninger.

Hvorfor deltager du så i debatten, når du alligevel ikke kommer til at køre med tog vest for Storebælt, det er jo spild af både din og de øvrige forumdeltageres tid. Det er da også noget af nogle luftkasteller du kommer med, og som ingen gang har på jorden.

Selv en blind høne kan finde kerner!
Luftkasteller - nej. Men måske har jeg en mere åben tilgang til at få bilisterne over på skinnerne end flertallet i dette forum.
Hvis ikke vi konstant skal udvide ig bygge især nye motorveje skal jernbanen gøres attraktiv især for pendlere.
Ikke noget som DSB eller Banedanmark har prioriteret særlig højt pånær S-togene i København.
Blot at få 10% endsige 20% af morgenbilisterne væk fra h.h. Køge bugt motorvejen og østjyske motorvej ville være en uoverkommelig opgave d.d for DSB og der var - ifald man havde togsæt, vogne og lokomotiver- næppe kapacitet til at transportere dem!

Så i lyset af klimaproblemerne, de restriktioner vi må forudse på privatbilismen i de kommende 10-30 år og den fortsatte tilflytning mod de større byområder skal vi tænke mere end en valgperiode frem.
Ej heller blot fokusere på trafikministres foretrukne opgave: klippe den røde snor over ved endnu et broprojekt.

Men kom selv med et bud på hbordan vi reducere de idag 135.000 køretøjer på Køge Bugt motorvejen med 20% ved at de skal tage toget!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak