Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kattegat med 320+ i timen (Generelt)

af Mads, 31/7 2019, 09:15 (1728 dage siden) @ mpp

Derudover er der vel et dilemma med hvor tæt på København banen starter? Man kunne måske føre den langs Holbækmotorvejen helt til den nye bane, men så skal man pludseligt bygge hvor der er tæt.

Tog og skinner behøver ikke komme for tæt på bymidten af de store byer, Århus og København. "Last mile" transporten kan foregå med "selvkørende" busser/biler, som kører ondemand og ikke efter fastlagte ruter.
Ulempen ved både skinner og motorveje (og tildels busruter), at det skaber nogle trælse knudepunkter, hvor erhverv og bolig samles omkring dem, med trafikpropper til følge.
Ved at lade "Last mile" transporten gå med transportmidler der ikke er bundet til en specifik rute, fordeler man trafikpresset og man kan undgå kedelige ghettoer, som f.eks. Ørestaden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak