Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen ambitioner for jernbanen i Danmark (Generelt)

af steenth, 1/8 2019, 22:24 (1723 dage siden) @ tgpsen

Hvad vil køretider være for hhv et 250 km/t tog og et 160 km/t tog være Kalundborg - Aarhus?

Kalundborg - Århus 95,4 km, hvis over Endelave Nord som jeg har foreslået.


Du skal lige lære at farvandet om omkring Endelave er et Natura 2000 område - der ligger man ikke nye anlæg uden meget god grund. Den linjeføring, som arbejder går netop uden om det området...


Det ved jeg. Direkte forbindelse Endelave - Fyn er en sådan meget god grund. Muligheden for at delfinansiere projektet gennem frasalg af inddæmmet Svanegrund / Endelave Nord til administration / industri / lufthavn er en endnu bedre grund. De små pipper har jo vinger, så ...

I det mindste synes jeg de der er administrativt bedre udrustet end jeg burde regne lidt på det. F.eks. kan man klausulere en beskatning på 80% af gevinst på prisstigning af de frasolgte områder (tilsvarende hvad man gjorde ved bygning af Slangerupbanen).

Et Natura 2000 område er et beskyttet område - det går du meget let over. Hvis du ikke har sat ind hvad det er, så har du simpelthen kommet på meget dybt vand med dine argumenter.

Derudover har man ikke inddæmmet arealer i mange år uden for de store byer. Det kan simpelthen ikke betale sig. Der er jord nok andre steder, som er billigere at købe.

Som alle dine mange planer - så har det ikke rod i virkeligheden....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak