Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

EUs 4. jernbanepakke (Generelt)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 2/8 2019, 15:37 (1700 dage siden)

Vi synes at være kommet noget væk fra det oprindelige emne, så jeg tillader mig at oprette et nyt emne om EUs 4. jernbanepakke.

Her er nogle af de sidste kommentarer i denne sammenhæng:
.
.

Et rigtig godt bud er EUs 4.jernbanepakke - jeg ser hverken at DSB, BDK eller ministriet for den sags skyld er klar til dén virkelighed.
Og den kommer i løbet af 20'erne.
…………………………………………………
Det virker ellers som om der er godt styr på det:
https://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/Sikkerhedskonference/2019/9%204%20jer...
Hvad tænker du mere præcist på at man ikke er klar til?
Poul
……………………………………
af Jens Hansen, fredag 02. august, 2019, 15:15 (9 minutter siden) @ Poul Brandt
Kære Poul
Som jeg husker det fra flere vidende indlæg her i forum indeholder 4 jernbanepakke 2 dele.
Der er noget teknik, godkendelse- den fandt du frem. Og det synes der at være styr på.
Den anden del drejer sig om konkurrenceudsættelse af det at køre tog. Principielt må DSB således ikke få forlænget deres kontrakt efter 2024. Men lur mig om ikke mange parter arbejder for at dette forfærdelige ikke sker. Ikke mindst det nuværende "forstående" flertal.
Så tror at det har været det som der blev ment med at man ikke var klar til 4. jernbanepakke?
JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak