Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen ambitioner for jernbanen i Danmark (Generelt)

af steenth, 5/8 2019, 10:23 (1724 dage siden) @ tgpsen

Du ikke kender vist ikke Odderbanen....


Den må ikke rettes ud?


Odder er bygget som lokalbane og betjerner lokalområdet. Hvis der kommer andre tog på banen, vil det forringe betjeningen af de lokale.

Der kan vist klemmes et gennemkørende tog ind. Men som sagt, jeg insisterer ikke.

Der er kun enkeltspor på Odderbanen - alle krydsmuligheder bliver udnyttet med den nuværende køreplan...

Det er ikke fordi det ikke er ladsiggørligt, men det giver bare ikke ret meget gevinst i forhold til udgiften.

Det gør at S-banen, Sjællands regionalbaner, Øresundstogene og Pågatågen kan betjenes af to to-strøms serier. Det giver en voldsom besparelse i anskaffelse og vedligehold.


Men du for en dårlige betjening. S-tog er ret effektiv drevet, fordi det er et lukket system. Dine planer giver længere rejsetid (pga. regionaltog har længere stoptider og dårligere acceleration) - færre tog.

Hvad jeg foreslog gennemført er:
1. Omstrømning af S-banen (giver ingen sammenblanding)
2. Flytning af S-banens rute på den nu 4-sporede strækning til de yderste spor (giver ingen sammenblanding)
3. Flytning af Køge - Hillerød linjen til 'fjernbanesporene' (giver sammenblanding)
Bemærk: jeg flytter ikke regionaltog ind i S-togsystemet, men omvendt S-tog løb ind i regionalsystemet. Altså bliver der ikke længere rejsetid.


Bare det at blande forskellige togsystem, vil give problemer.

Hvilke problemer vil det give at lade Hillerød - Køge linjen køre på fjerbanesporene? For det er den eneste 'sammenblanding'

Hvis der forsinkelser på fjern, så smitter det til S-tog. Derudover der stadig til 2 forskellige perronhøjder S-tog og fjern-tog har.

Men S-tog har ikke noget problem med strømforsyningen. Man bruger allerede regenerative bremsning, der ikke noget problemer med acceleration og hastighed. Og både omformerstationerne og køreledninger blev løbende fornyet.

Jeg påstod ikke S-tog har problemer med strømforsyningen. Jeg foreslog omstrømning for standardisering og sammenlægning af banerne på begge sider Øresund.

Du vil sammenlægge til noget som er uoverskuelig at drive...

Og S-tog har det bare bedre at været et lukket togsystem.

Sig det til S-tog-forvalterne uden for Berlin og Hamburg.

De gamle S-bahn-systemer i Tyskland, som fx München og Frankfurt bliver udbygget med selvstædige spor for S-bahn. På Rhine-Ruhr S-Bahn, som er stor net, også det meste på egne spor. Det går i den retning.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak