Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Grindsted før og nu (Generelt)

af kaibayer, 5/8 2019, 20:01 (1697 dage siden) @ Jan-Eddie

Ja, trist udvikling. Sådan så der ud på en travl eftermiddag i 1973:

[image]

I følge en artikel i JydskeVestkysten den 12/5 2019 skulle der være opnået enighed mellem BaneDanmark og de 4 kommuner, som den gamle Brammingbane gennemløber.

Den 12/4 skulle BaneDanmark have oversendt en overdragelsesaftale til kommunerne, som internt har aftalt, at det er Varde kommune, der forhandler på alles vegne.
Vardes kommunaldirektør har som udgangspunkt for en overdragelse udtalt, at kommunerne ikke får pålagt en større regning for forureningsproblemer langs banen.

I Billund kommune er der ikke endnu - 5/7 - offentliggjort tilkendegivelser om overtagelse, men som forhenværende mangeårigt medlem af byrådet i først Grindsted så Billund kommune følger jeg sagen, og ønsker grundlæggende at bevare banestrækningen i hvert fald i Billund kommune til den forhenværende Krogager station med skinner og ballast. Men egentlig gerne med f.eks. stenmelssand i mellem de to skinnestrenge, så der både kan spadseres/gås/cykles og skinnecykles på strækningen.

Jeg betragter jernbanestrækningen som et historisk mindesmærke fra Grindsteds storhedstid jvf. indlæg ovenfor i denne tråd.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak