Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Grindsted før og nu (Generelt)

af Georg Schmidt, 5/8 2019, 20:05 (1719 dage siden) @ Jan-Eddie

De "grønne områder" vi ser ved banen i dag havde vi ikke i gamle dage. Når sprøjtetroljen havde været der var der ikke meget der turde komme op.:-D

Spændende at se hvor højt ukrudtet på Århus H når at blive inden der er en eller anden behjertet sjæl der finder på et eller andet. Det skal jo nok være noget frivillig arbejdskraft, da det jo helst ikke må koste noget. Spørgsmålet er så hvor længe banen skal lukkes af sikkerhedsgrunde medens der arbejdes og indsættes togbusser. I gamle dage ville dette ukrudt være fjernet på en times tid af baneafdelingen, men den kunne vi heller ikke få lov at beholde.
[image]

[image]
Inde på Århus H er der langs letbanen opstået et smalt bælte af planter der foreløbig er nået vindueshøjde, det bliver spændende at se hvor høje de bliver. Til modsatte side hvor ind- og udstigning foregår, har ukrudtet dårligere kår.
Sjovt når vi efterhånden kan se det internationale profil i ukrudtet.:-D
Duk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MO1836
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak