Grindsted før og nu (Generelt)

af Georg Schmidt @, mandag 05. august, 2019, 20:05 (206 dage siden) @ Jan-Eddie

De "grønne områder" vi ser ved banen i dag havde vi ikke i gamle dage. Når sprøjtetroljen havde været der var der ikke meget der turde komme op.:-D

Spændende at se hvor højt ukrudtet på Århus H når at blive inden der er en eller anden behjertet sjæl der finder på et eller andet. Det skal jo nok være noget frivillig arbejdskraft, da det jo helst ikke må koste noget. Spørgsmålet er så hvor længe banen skal lukkes af sikkerhedsgrunde medens der arbejdes og indsættes togbusser. I gamle dage ville dette ukrudt være fjernet på en times tid af baneafdelingen, men den kunne vi heller ikke få lov at beholde.
[image]

[image]
Inde på Århus H er der langs letbanen opstået et smalt bælte af planter der foreløbig er nået vindueshøjde, det bliver spændende at se hvor høje de bliver. Til modsatte side hvor ind- og udstigning foregår, har ukrudtet dårligere kår.
Sjovt når vi efterhånden kan se det internationale profil i ukrudtet.:-D
Duk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kongerejsen 1908
Kongerejsen 1908
I sommeren 1908 rejste Kong Frederik den 8., Dronning Louise og deres tre børn med tog til Jylland, hvor de besøgte en lang række byer. Lars Christensen har i Rigsarkivet fundet DSBs interne korrespondance, samt flere avisers dækning af begivenheden.


 Læs artiklen 
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen