Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En tur til Chile - tak for turen! (Generelt)

af LHJ, 7/8 2019, 17:27 (1717 dage siden) @ Hans T. Møller

[image]

”The end of the line”

I den næste og sidste afdeling af tråden vil jeg prøve at runde tingene af.

Kære Hans!

Som det vil fremgå af mit indlæg i det andet (og mere stilfærdige) forum, er jeg ærgerlig over, at dit spændende Chile-tema har måttet kæmpe en så ulige kamp mod tsunamien af mere eller mindre velovervejede (og ditto -artikulerede ...) trafikteoretiske indlæg her i dette forum. Men sådan er det jo :-( .

Jeg har nydt "rejsen" gennem Chile, et land som jeg aldrig selv har besøgt, og hvis jernbaner jeg - og sikkert tillige de fleste andre af læserne - hidtil har haft meget lidt kendskab til.

Da vores søn, der nu er 27, lige var fyldt 16, sendte vi ham et år til Chile på udveksling, og jeg har derfor via hans beretninger og mange billeder et vist indtryk af landet, eller i al fald dele af det. Men jernbanerne så han ikke meget til, og det blev kun til et par enkelte billeder, som han var så venlig at betænke sin far med :-)

Men efter dine beretninger er jeg - og vi - nu en del klogere. Og tak for det!

Dog har jeg en bøn til dig om i din annoncerede "afrunding" at prøve at give overblik over hvilke jernbanestrækninger, der aktuelt er i drift med person- hhv. godstrafik, thi i den henseende må jeg indrømme, at jeg ret hurtigt "tabte tråden" ...;-)

Mh
LH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak