Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af Pyloriis, lørdag 10. august, 2019, 23:46 (13 dage siden) @ mikedk2100

Nu kommer der også nye tog og vi kan håbe signalsystem vil bidrage så samlet kunne det blive 6-10 min.


Ja så burde der jo komme en markant stigning i passagererantallet på vel 20% bare ved de nye selvkørende tog og det nye signalsystem. Det tror jeg så heller ikke på, for den eventuelt sparede tid ædes op, fordi togene nu vil standse overalt.

S-toget skal, for at hente bilister over til sig, være konkurrencedygtig på turen fra dør til dør. Det nytter ikke noget, at folk kan spare et par minutter på køretiden, hvis de skal bruge den sparede tid på at gå op og ned ad trapper fir at finde den rigtige perron.

Jeg tror man skal tage de nemme løsninger først. Fx rejsekortproblemet, rettidighed og stabilitet. Hvorfor skal alle S-tog fx gennem Røret. Det smadrer jo hele S banen, når et tog strander der.

Enig omkring røret.
Men et flertal her i forummet mener jo at det er nødvendigt at kørefjern og regionaltog igennem til Østerport.
Men lod man S-tog benytte alle 4 spor reducerede man generne ved togstop.

Det er iøvrigt svært at se hvordan S-tog som S-togsnettet er opbygget kan undgå røret!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen