Afskedstur for S 736 på Kystbanen Varför avskedstur?? (Generelt)

af anderspihl, tirsdag 13. august, 2019, 10:20 (409 dage siden) @ RasmusD

Det er ikke en holdning. Det er sådan virkeligheden er. Man kunne ønske sig at det var anderledes, men det nytter ikke noget at harcelere over DJM’s beslutning og kloge sig over, hvad de burde gøre, hvis ikke man har forstået rammerne for hvad museumsdrift er.

Faktum er at S 736 er en registreret museumsgenstand, og derfor kan man ikke begynde at lave grundlæggende ændringer i dens konstruktion. Den skal bevares autentisk. Det er slet og ret et spørgsmål om jura.

Hvem / hvilken instans besluttede oprindeligt at registrere S736 som museumsgenstand i stedet for rekvisit?
Kan S736 ikke blive "omregistreret" til rekvisit, og dermed blive genstand for uoriginal reparation? Evt. hvorfor ikke?

Mvh. Anders Pihl


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Brammingeulykken
Brammingeulykken
Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen