Avatar

Reelt sp., hvad er dette? Har INGEN anelse selv (Generelt)

af Carsten B. Thomsen @, Frederikshavn, tirsdag 13. august, 2019, 15:06 (120 dage siden) @ Svend

Et enkelt ryk i rattet og så er den køreledning revet ned

[image]

"Løsningen" løser reelt kun ét problem ved godstransport med lastbil, nemlig den lokale luftforurening i nærmiljøet, mens de øvrige problemer fortsat består.
F.eks. vejslitage, trængsel, støj, energiforbruget pr. tonkilometer, overlæs, forurening med nanopartikler fra dæk, bremser og asfalt, manglende overholdelse af køre/hviletid, social dumping, involvering i færdselsuheld, uopmærksomme eller påvirkede chauffører, at lastbilen bliver "fanget" i bilkøer så fragten ikke når frem i tide, etc. etc.
Er udbyttet af "løsningen" af dette ene problem mon blevet stillet op mod omkostningerne til etableringen af kørestrøm?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ
Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen