Reelt sp., hvad er dette? Har INGEN anelse selv (Generelt)

af Pyloriis, tirsdag 13. august, 2019, 15:35 (120 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Et enkelt ryk i rattet og så er den køreledning revet ned

[image]


"Løsningen" løser reelt kun ét problem ved godstransport med lastbil, nemlig den lokale luftforurening i nærmiljøet, mens de øvrige problemer fortsat består.
F.eks. vejslitage, trængsel, støj, energiforbruget pr. tonkilometer, overlæs, forurening med nanopartikler fra dæk, bremser og asfalt, manglende overholdelse af køre/hviletid, social dumping, involvering i færdselsuheld, uopmærksomme eller påvirkede chauffører, at lastbilen bliver "fanget" i bilkøer så fragten ikke når frem i tide, etc. etc.
Er udbyttet af "løsningen" af dette ene problem mon blevet stillet op mod omkostningerne til etableringen af kørestrøm?.

Nu er der ikke jernbaneskinner ret mange steder længere, så hvordan vil du så få varer frem? Luftskib?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
 Læs artiklen 
DSB MH355
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen