Afskedstur for S 736 på Kystbanen Varför avskedstur?? (Generelt)

af Langelandsbanen @, tirsdag 13. august, 2019, 19:06 (12 dage siden) @ gaest

Jeg har ledt efter logikken længe... Men det er jo sådan at når man ikke er underlagt museumsloven, så bestemmer man selv hvornår man vil følge den. og hvis man lader R maskinen være "rekvisit" så "må" man gerne sådan noget.

Hvis man er voldsomt bekymret for at den "originale" defekte kedel på S maskinen går tabt, så kunne man jo opbevare den, istedet for at skrotte den.

Men jeg opfatter museets handlinger som at man gerne vil stoppe så meget som muligt med at køre med toget og man i den forbindelse bruger bl.a. museumsloven (som man ikke er forpligtet til at overholde) som undskyldning for at trække enheder ud af drift. Eksempelvis er det meldt ud at 1101 vil blive stillestående udstillingsgenstand, fordi at det "ødelægger" maskinen at udruste den med det nye system, samt at det vil skæmme maskinens autenticitet at der er en "tablet" i førerrummet på trods af at maskinen eksempelvis allerede er "spoleret" med ATC.

Når maskinerne så er ude af drift, så kan man med rette sige at: Det kan ikke lade sig gøre, det er for omfattende og dyrt at komme igang igen.

Om 10 år tror jeg ikke at Jernbanemuseet har andet kørsel end på deres stump af havnebanen.

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.

Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen