Afskedstur for S 736 på Kystbanen Varför avskedstur?? (Generelt)

af KSC, Næstved, onsdag 14. august, 2019, 08:39 (67 dage siden) @ RasmusD

Det at bevare S736, som autentisk og originalt, og at det er grunden til at det ikke må bruges til veterantogskørsel holder ikke.

Da vi sidste gang istandsatte og gjort den køreklart i Roskilde i starten af 0-erne, blev der lavet en del “ændringer”

-Der blev monteret vandpåfyldningsdtudset i bunden vandmasserne, samt for og bag på lokomotivet

-Der blev brugt torx-skruer i træværket i førerhuset.

-Der blev påbygget en ekstra injektor, originalt har den kun en injektor og fødevandspumpe.

- Der blev monteret D2B-førebremseventil på lokomotivet, da det var meningen at der skulle kunne monteres ATC, da det på et tidspunkt var forlydner om krav om det fra dengang Jernbanetilsynet (nu Trafikstyrelsen)

- S736 fik også skiftet det meste af kulkassen, og det blev svejst og ikke nittet som det var originalt

-Kondenseringsanordningen som skulle lede damp ned i vandmasserne ved kørsel i Boulevardbanen/røret i København blev aldrig monteret

Og der kunne nævnes flere ting


Jeg syntes det er trist at Danmark er et så fattigt kulturelt land.

Mvh KSC


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Ringsted i snestorm
Ringsted i snestorm
Webmaster Tommy Nilsson var den 28. december 2001 i Ringsted midt i en snestorm. Det kom der denne fotoreportage ud af. Det lykkedes at holde kameraet nogenlunde fri for sne selv om sneen væltede ned.




 Læs artiklen 
Radiostyrede tog til Thisted
Radiostyrede tog til Thisted
I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen