Afskedstur for S 736 på Kystbanen Varför avskedstur?? (Generelt)

af KSC, Næstved, onsdag 14. august, 2019, 08:39 (5 dage siden) @ RasmusD

Det at bevare S736, som autentisk og originalt, og at det er grunden til at det ikke må bruges til veterantogskørsel holder ikke.

Da vi sidste gang istandsatte og gjort den køreklart i Roskilde i starten af 0-erne, blev der lavet en del “ændringer”

-Der blev monteret vandpåfyldningsdtudset i bunden vandmasserne, samt for og bag på lokomotivet

-Der blev brugt torx-skruer i træværket i førerhuset.

-Der blev påbygget en ekstra injektor, originalt har den kun en injektor og fødevandspumpe.

- Der blev monteret D2B-førebremseventil på lokomotivet, da det var meningen at der skulle kunne monteres ATC, da det på et tidspunkt var forlydner om krav om det fra dengang Jernbanetilsynet (nu Trafikstyrelsen)

- S736 fik også skiftet det meste af kulkassen, og det blev svejst og ikke nittet som det var originalt

-Kondenseringsanordningen som skulle lede damp ned i vandmasserne ved kørsel i Boulevardbanen/røret i København blev aldrig monteret

Og der kunne nævnes flere ting


Jeg syntes det er trist at Danmark er et så fattigt kulturelt land.

Mvh KSC


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen