Reelt sp., hvad er dette? Har INGEN anelse selv (Generelt)

af P.Jensen, onsdag 14. august, 2019, 10:10 (119 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Er enig i at mange problemer ikke løses, men der er et trin 2 i denne udvikling. De første lastbiler kan af en eller anden grund kun køre 15-20 km på batteristrøm.

Der er f.eks. mellem Hamburg og LÜbeck/Travemünde meget stor lastbiltrafik - også af mange containere. På denne strækning har man derfor forsøgsvist givet lov til lange lastvogne som i Danmark og især i Sverige.

Scania er førende på førerløse / følge lastbiler som kan køre tæt på hinanden med brændstofbesparelse som resultat og måske derfor valgt som leverandør til dette projekt.

Trin 2 hørte jeg i vor tyske logistikafdeling skulle være at man - på samme måde som i færger, tog og busser - skal have et større lastbil-batteri som oplades når man passerer en sådan strækning således at man så kan køre måske 150 km på batteridrift. Og så giver det mening - især når hvis man kan lade med vedvarende energi - men der er langt endnu i Tyskland før man er uafhængig af kul, gas og olie.

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen