Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En Tango i Thorsager (+ 3 fotos) (Jernbanen i dag)

af andersj, Aalborg, 14/8 2019, 23:19 (1689 dage siden) @ T. Rithmester

I hvert fald stod der en enkelt passager af ved stationen mens jeg var der.

Ja, og så skal man have trykket på stopknappen i toget; for ellers futter det videre

Da jeg ankom til stedet og ville fotograferer overkørslen, kom der en Tango mod Grenå, den "futtede" lige forbi, endda i ret pæn fart.
Lidt surt de ikke vil have passagersignaler, for netop Thorsager ligger jo i en kurve, kommer toget fra Aarhussiden er der jo ikke megen tid til, at få gjort letbaneføren opmærksom på, at man gerne vil med, og for ham at få bremset ned uden at alle pludselig sidder i første vogn ;-)

Der er max. 45 km/t igennem "trinbrættene" på Grenå- og Odderbanen. Om det er sikkerhedsrelateret eller relateret til de manglende perronsignaler ved jeg ikke. Men der ville nok være lidt tid at hente hvis man opsatte perronsignaler og kunne køre igennem med strækningshastighed.

DSB brugte desuden heller ikke perronsignaler på Grenåbanen før.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

MotorMateriel 9 - Rangertraktorer

MotorMateriel 9 - Rangertraktorer. Pris 340 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak