Prisstigning forventes at få millioner til at skippe metroen (Generelt)

af mikedk2100, København Ø, torsdag 15. august, 2019, 22:32 (2 dage siden) @ Svend

Tilbage til det mere alvorlige:
Kunder med rejsekort er nok mere eller mindre ligeglade, men man skal passe på ikke at gøre det for besværligt (både inden billetkøbet, hvor man skal sætte sig ind i bestemmelser og ved selve billetkøbet) for passagerer med almindelige billetter - og månedskort med for den sags skyld.

Bestemt ikke. Rejsekortet blev i sin tid markedsført som et kort, der skulle gøre det nemmere at rejse og som altid fandt den billigste billet.

Det blev hverken nemt at rejse, fordi man skal tjekke ind og ud ved hvert skift, så man skal sætte ekstra tid af for at kunne skifte. Nu skal man så også gøre det på en bestemt automat, og dem på Nørreport var ikke markeret som det ene eller andet i tirsdags. I hvert fald ikke tydeligt, hvis de var.

Og det med den billigste pris var også en fis i en hornlygte, for der kan sagtens være lavere priser end det Rejsekortet kan tilbyde.

At det så samtidig er noget nær umuligt for passagererne at tjekke den egentlige pris, fordi systemet er så afsindigt kompliceret, gør det bare endnu værre.

Men man var jo så snu at fjerne alternativerne, så man kunne tvinge folk over på Rejsekort. Jeg har aldrig oplevet et dårligere produkt og er bestemt ikke ligeglad med hverken pris eller funktionalitet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik
Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.


 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen