Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)

af tgpsen, 16/8 2019, 05:33 (1687 dage siden) @ steenth

Det hjælper ikke at flytte boligproblemerne i København til Aarhus, der er priserne lige så opskruede. Det dumme ved en kattegatforbindelsen er at ingen har taget stilling til at alle pendlerne for længst har forladt bymidten i Aarhus (eller Aarhus i det hele taget) og er rykket langt væk... sågar Horsens, Silkeborg og Randers med videre.


Det bliver det standsende bumletog der får den største effekt på pendlingen. Pendling fra Odder, Samsø og Kalundborg mod Århus og fra Kalundborg, Svinninge og Holbæk mod København.

Der kommer også stor pendlinger imellem Aarhus og København Når jeg tager lyntog til/fra Odense - så er der mest pendlere med toget. Og imellem Aarhus og København vil rejsetiden komme så lang ned, at der bliver muligt tidsmæssigt. Beregningerne regner med halvdelen af de rejsende bliver pendlere på Kattegatforbindelsen.... det ligner meget Storebælt.

Antag en forbindelse der standser København - Samsø - Århus. Familjen bor på Samsø, fatter arbejder i København, mutter i Århus.

låst
2496 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak