Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)

af Pyloriis, fredag 16. august, 2019, 06:43 (1 dag, 20 timer, 55 min. siden) @ tgpsen

Det hjælper ikke at flytte boligproblemerne i København til Aarhus, der er priserne lige så opskruede. Det dumme ved en kattegatforbindelsen er at ingen har taget stilling til at alle pendlerne for længst har forladt bymidten i Aarhus (eller Aarhus i det hele taget) og er rykket langt væk... sågar Horsens, Silkeborg og Randers med videre.


Det bliver det standsende bumletog der får den største effekt på pendlingen. Pendling fra Odder, Samsø og Kalundborg mod Århus og fra Kalundborg, Svinninge og Holbæk mod København.

Der kommer også stor pendlinger imellem Aarhus og København Når jeg tager lyntog til/fra Odense - så er der mest pendlere med toget. Og imellem Aarhus og København vil rejsetiden komme så lang ned, at der bliver muligt tidsmæssigt. Beregningerne regner med halvdelen af de rejsende bliver pendlere på Kattegatforbindelsen.... det ligner meget Storebælt.


Antag en forbindelse der standser København - Samsø - Århus. Familjen bor på Samsø, fatter arbejder i København, mutter i Århus.

Men ønsker vi som samfund at støtte så lange transportveje i fremtiden?
Trenden bliver tættere mellem hjem og bolig, ikke længere.

Og en optimeret Timemodel med tog til 300 km/h og ny østjysk længdebane vil reducere køretiden mellem Aarhus og København til under 90 min.

Pengene er samfundsmæssig bedre brugt på at få optimeret S-togsnettet og regionaltog mod såvel Hovedstadsområdet som i det østjyske område.
Ikke at forære 5.000 pendlere 60 mia. Kr. (De andre pendlere /passagerer vil komme fra Store Bælt og dermed underminere Timemodellen).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen