Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Prisstigning forventes at få millioner til at skippe metroen (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 16/8 2019, 07:09 (1706 dage siden) @ pjl

Har der ikke netop været snak om at man ikke får en bøde på 750 kr? På samme måde som at man får en mindre kontrolafgift hvis man har glemt sit periodekort eller ikke har billet til sin cykel. Jeg er – næsten – helt sikker på at folk godt vil kunne finde ud af det når det kommer til stykket.


1. Det står ingen steder, men Metroselskabet har præciseret at: "Når Cityringen åbner, vil der blive opkrævet et kvalitetstillæg for metroens kunder i førstye omgang på rejsekort og på pendlerkort. Så jeg vil antage at dette bare bliver endnu en dans, som brugerne af rejsekortet skal udføre. Men ellers er deres tolkning ret ligefrem - gyldig billet = betalt kvalitetstillæg.

2. Mit spørgsmål var ikke om folk kan finde ud af det eller ej, men om Henrik synes det var rimeligt.

Jeg ved ikke hvorfor minmening er så vigtig.
Generelt set synes jeg det er rimeligt at man betaler den pris for en vare, som sælgeren forlanger.
Når jeg skal i biografen, forhandler jeg heller ikke prisen, ej heller i Rema, eller når jeg køber mit periodekort.

Politikerne har bestemt at vi i danmark har et åbent system, hvor kunden har ansvaret for at købe den rigtige billet. Samtidig har de besluttet at der skal være personale i togene, som bl.a skal kontrollere at kunderne har korrekt billet. Har de ikke det har de også sat prisen for det.

Men som skrevet, hvorfor er min mening vigtig?

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak