Kan jernbanen hjælpe ???? (Trafikpolitik)

af Pyloriis, fredag 16. august, 2019, 10:25 (520 dage siden) @ metrohenrik

Der er to udfordringer som jeg set det:
1: Der skal mere pålideligt materiel til.
2: Der skal mere kapacitet til.

Når de to ting er på plads, så ja.

Idag ankommer 17 tog mellem kl. 06.00 og 07.00 til Hovedbanegården. Nogle af dem er fra Helsingør og Kastrup.
Hvis der skal ankomme yderligere 14 tog alene af regionaltog og formentlig et par ekstra tog fra Timemodellen og der mellem Ringsted og København skal være plads til nogle godstog og ifald lastbiler i transit kommer over på skinnenettet skal der være yderligere 2-3 tog.
Er der kapacitet i det nye signalsystem til mere end 12 tog i timen?
Her er der tale om 28-30 tog pr time.

Selvfølgelig er det en forudsætning at man har togsæt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne

Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.

Læs mere

Danske privatbaner

Læs historien om:
Lokalbanen A/S

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen