Kan jernbanen hjælpe ???? (Trafikpolitik)

af mpp, fredag 16. august, 2019, 12:13 (333 dage siden) @ Jens Hansen

Der er nogle tal og man skal regne på det, da dobbeltdækkervogne er dyrere end enkeltdækkere. Derudover er det ikke alle stationer der har perroner med plads til 4-5 togsæt (400 m+) og det kan betyde man alligevel ikke kan lave togene længere. Men altså, det giver jo sig selv at man får mest ud af en given perronlængde hvis man bruger dobbeltdækker, uanset om det så er 4 vogne eller 8 vogne. Man kunne også forestille sig at man driftskoblede dobbeltdækkertogsæt for at få mest muligt ud af kapaciteten ud af København.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Kagerup - Helsinge Banen

Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen