Kan jernbanen hjælpe ???? (Trafikpolitik)

af mikedk2100, fredag 16. august, 2019, 14:13 (609 dage siden) @ Michael Deichmann

Transporttiden er alfa og omega.

Variationen fra dag til dag, ja, den skal være minimal, mens længden har mindre betydning (inden for rimelighedens grænser selvfølgelig), men hvis det er 1 time den ene dag og 1½ den næste så er det skidt - det andet kan man planlægge sig ud af et langt stykke ad vejen.
Der har været alenlange diskussioner om en forlængelse på 5 minutter på en rejse på 1½ time - jo det er da surt, men hvis bare man kan regne med en konstant transporttid - og det kan man ikke idag.
Og det kan man i mange perioder på dagen heller ikke på motorvejene for den sags skyld.

Og der skal man huske på, at en variation eller forsinkelse på 5 minutter med toget, kan betyde, at man ikke når et andet tog eller bus, og derfor bliver en halv eller hel time forsinket. Modsat bilen, der efter køen på motorvejen, fortsætter som normalt og derfor holder forsinkelsen på kun XX antal minutter.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen