Kan jernbanen hjælpe ???? (Trafikpolitik)

af Pyloriis, lørdag 17. august, 2019, 05:14 (401 dage siden) @ OnkelJørn

Men intelligent roadpricing og måske afvikling af pendlerfradraget vil givet gøre toget interessant!


Ikke forstået. Toget er kun interessant hvis man gør alle alternativer dyrere?


Hvis man skal betale efter hvor, hvornår og hvormange der er i bilen og befodringsfradraget reduceres eller fjernes, så vil alternativ til bilen blive interessant.


Skal det så være over hele Danmark ?


Det vil jeg da formode.
Givet vil det være dyrest f.eks. morgen og eftermiddag hvor køerne er værst og der måtte være alternativer og billigst ude i det vestjyske hvor den kollektive trafik nok er sparsom. Endnu billigerehvis der registreres 4 personer i bilen.


Og de steder hvor der ikke er offentlig transport muligt , de skal så have taget deres befordringsfradrag fordi der er kø omkring Storkøbenhavn....

Nej det er jo netop det jeg antyder. I områder med sparsom kollektiv trafik vil roadpricingsprisen være lavere end hvor der er tog og bus som transportmulighed.
Det er jo hele fidusen ved intelligent roadpricing at det man betaler vil afhænge af tid, sted og muligvis antal personer i bilen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen