Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)

af Pyloriis, 17/8 2019, 23:37 (1712 dage siden) @ steenth

Jernbanedelen af broen er stadigvæk altfor dyr i forhold til kundeunderlaget og det fjerner op mod halvdelen af kunderne fra / til det østjyske område med færre afgange som konsekvens og dermed ringere forbindelse.


Det gør det overhoved ikke. Det meste af trafikken i Østjylland er ikke trafik til/fra København, men lokal trafik. Alle tog over Fyn bliver bevaret. Ellers er det en forringelse af betjening. De er lagt i beregninger i trafikkenmodelen.

Hvorfor ikke gøre intentionerne i Timemodellen bedre med bane på hele strækningen på min. 300 km/h og nye tunneller under såvel Store Bælt som Lille Bælt?


Du har altid forstået formålet med timemodellen - det er hurtigere tog for at kunne få god køreplan - netop den køreplan med timemodellen giver kortere overgangstider imellem flere tog. Det bliver ødelagt ved endnu hurtigere tog - det er svært at få nogle gode overgangstider.

Ja hvis du fortsat vil blande alle tog på eksisterende strækninger.
Men blev nogle af de 60 mia brugt på ny strækninger ville det gavne ALLE de pendlere som bor i det østjyske og ikke kun dem i Aarhus og Horsens.

Det vil gavne mange flere.

Din plan vil kun gavne dem som skal imellem byerne.

Nej - læs ovenfor.

låst
2417 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak